Pinterest Web Analytics Servisini Kullanıma Sundu


İşletmeler için bir pazarlama kampanyasının sonuçlarının sayısal değerlerine ulaşmak çok önemlidir. Geleneksel medyada yayınlanan bir reklamda bu durum daha zordur. Bu reklamı şu kadar kişi görmüştür diyemezsiniz. Sadece reklam sonrası süreçte, karlılığın artıp artmadığını ölçebilirsiniz. Ama dijital ortamda düzenlediğin her kampanyaya ve yönettiğin her içeriğe ulaşan kişi sayısını; hatta viral yayılma oranlarının bile sayısal değerlerini alabiliyorsun. Hedef kitleyi belirlemenin ve ona ulaşmanın kolaylığı vs gibi nedenler de önemli etkenler. Bütün bunlar, işletmelerin sosyal medyaya adım atmasını çabuklaştırdı.
En büyük etken olan, internetteki insan sayısını söylemeye gerek bile duymadım. İşletmeleri asıl cezbeden, internet ortamında ulaşabileceği insan sayısını tabiki. Sadece Facebook, 1 milyarıncı kullanıcıyı kutladı geçtiğimiz aylarda.
Hal böyle olunca işletmelerin bu sayısal değer, istatistik gibi ihtiyaçlarını giderecek, onlara sosyal medyayı daha cazip hale getirecek adımlar da atılmaya başlandı. Birçok dijital mecra kendi sayfaları için “Analytics” servisi geliştirdi. Bunun en son örneği Pinterest Web Analytics uygulaması.pinterest analytics 600 300x187 Pinterest Web Analytics Servisini Kullanıma Sundu
Markalar bu servis ile sitelerinde yayınlanan içeriklerin paylaşım sayılarını ve içeriklerin ulaştığı topluluğun genişliğini yeni araç üzerinden görebilecekler. Bunun yanında yayıncılar kendi branşlarındaki en popüler güncel  içerikleri de takip edebilecekler.
Pinterest‘in beklenen yeni adımı ise, reklam servisi. Reklam servisini faaliyete sunmadan önce “analytics” servisini kullanıma sunması oldukça yerinde bir adım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder